Search This Blog

Monday, February 16, 2009

Ne dati sau nu ne dati...sânge

Minunata Lia Lia tocmai a donat, pentru un bãiat bolnav de leucemie. Si m-am gândit cã un motiv în plus pentru a mã întoarce în tarã este cã aici nu le place de sângele meu. M-am dus si eu sã donez acum câtiva ani (sunt în Canada de patru) si dupã am aflat cã din cauza anticorpilor de hepatitã B pe care-i contin, din cauza unui vaccin, nu mã încadrez la donatori, dat fiind ca orice urmã de hepatitã te exclude automat. Eu fiind mai misticã din fire faptul ãsta divers are pentru mine o valoare simbolicã, mai ales cã având grupa 0 sunt un posibil donator universal.

În România donatorii primesc motivatie de absentã de la birou si niste bonuri de masã, Hema Québec oferã suc, o barã energeticã, niste insigne si un card de donator, la diferite intervale (la fiecare cinci donatii, apoi de la 3 la 15, de la 20 la 45, etc.), cei care au peste 100 sunt Grands Ambassadeurs du don de sang si sunt invitati la baluri de recunostintã cu diplome si trofee. Asta cam aratã care sunt nevoile donatorilor în ambele tãri.

3 comments:

LiaLia said...

Mulţumesc! Am roşit feciorelnic :) Chiar o să întreb de treaba cu anticorpii. Pupăm de departe! :)

Anonymous said...

ce inseamna bara energetica?

Anonymous said...

aaaa! m-am luminat acu ce ii bara aia :-)