Search This Blog

Friday, January 9, 2009

Meduza care m-a meduzat



Caravela portughezã (Portuguese Man of War) sau Blue Bottle Jelly Fish. În latinã are un nume superb: Physalia physalis, care-i si nume de planta si fruct. Habar n-aveam sã o definesc dupã ce am vãzut câteva azvârlite de valuri pe plaja din Fort Lauderdale, am cãutat meduze albastre pe Google. Dacã dati un click pe titlu gãsiti o explicatie fascinantã, creatura este un "sifonofor" format din "zooids" (polipi si meduzoizi), un fel de cooperativa fiziologicã de productie si reproductie, o minunãtie a naturii, cu care mã bucur cã nu m-am întâlnit în apã;)

Acum mã întreb dacã nu cumva o verisoarã de-a ei m-a piscat în 2003 chiar de ziua mea, la Crane Beach în Barbados. Numai ca aia pãrea foarte micã, dar mi-a atras atentia culoarea albastru viu (e preferata mea:(

Iubesc vietuitoarele si varietatea lor tot atât cât iubesc varietatea culturilor si a creativitãtii umane, care e un semn, pentru mine, al existentei a ceva mai presus de materie, care ne-a dãruit lumea asta ciudatã, intrigantã, permanent nouã, ca sã ne bucurãm si sã ne lãsãm surprinsi de ea. Eu nu m-am întâlnit niciodatã cu vreo meduzã giganticã si sper sã nu am ocazia.

Mai mult decât orice mã fascineazã însã lumea marinã, creaturile astea parcã sunt vise devenite realitate. În ciuda pasiunii mele am fost incapabilã de scufundãri în timpul celor trei ani de Caraibe, am încercat o singurã datã, m-au durut urechile trei zile si am renuntat. De fapt, îmi era atât de fricã sã nu mã scap de sub control acolo jos încât aveam nevoie de un motiv sã renunt:) Dacã era mama în locul meu, pâna acum avea si certificat de instructor!

No comments: